Practice What You Preach!
Account of Urban Design from the Perspective of the Practitioner
DOI:
https://doi.org/10.14195/1647-8681_15_6Resumo
Contemporary urban planning is a highly complex process, often spanning many years and involving many different types of stakeholders. Western countries and cities are increasingly conducting construction and involvement processes along the same lines. However, there continue to be significant cultural and geographical differences in how designers, planners, developers, and citizens understand those concepts. This paper aims to give a practitioner’s perspective on how the design and planning process works in a Danish context. It does so by contextualizing Danish planning and elaborating on the tricky choices faced by designers and planners, elaborating on the specific philosophy of SLA. It then finishes by going through some of the projects that SLA designed to give the reader an understanding of the involvement process, design, and learnings.
Downloads
##submission.downloads##
Publicado
Edição
Secção
Licença
Direitos de Autor (c) 2024 Nabil Zacharias Ben Chaabane, Nicolas Rodemann Lehmann, Nanna Maj Østergaard, Cecilie Jessen Hansen

Este trabalho encontra-se publicado com a Licença Internacional Creative Commons Atribuição 4.0.
Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir o seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).