The Architecture of Construction
DOI:
https://doi.org/10.14195/1647-8681_4_19Palavras-chave:
technical arts, constructionResumo
The place of technical discourse in studio projects has been much debated. The studio is the primary location to engage requisite construction knowledge creatively, in which assumptions about materials could be transformed into tangible investigations with the skill and freedom to reinvent and invent.The paper will investigate the relationship of the craftsmanship of familiar construction methods to a broader context of fabrication and new material possibilities, in order to discuss how construction technique could be drawn into the conceptual centre of design studio projects. How the action of challenging construction conventions with the wide range of available technical advances could converse with the specificity of construction to its local conditions of building and place. Using some case studies, it will propose the value of construction to explore the broader conditions of architecture including its physical and critical topographies.
Construction teaching in the studio will be considered in terms of its interrogation and description, as the basis for a discourse, using previous studio experiments.
How can construction be developed in the studio so that it is embedded in the conceptual development of student projects?
How can studio construction investigations develop connections to place?
In what ways can construction knowledge enable innovation without resisting the value of traditional material culture?
Downloads
##submission.downloads##
Publicado
Edição
Secção
Licença
Direitos de Autor (c) 2013 Rosamund Diamond

Este trabalho encontra-se publicado com a Licença Internacional Creative Commons Atribuição 4.0.
Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir o seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).