Modern Architecture as Inextensible
An Actor-Network Theory Account of Contested Design
DOI:
https://doi.org/10.14195/1647-8681_9_4Resumo
I will begin with this provocative, and quite unusual image, of an iconic building that we all know – the Eiffel Tower. Some of you might have heard about the media debates surrounding the “new design for the restructuring of the public spaces of the Eiffel Tower” announced by the French architect David Serero in March 2008. He suggested doubling the size of the tower’s highest observational platform. The architect claimed that “his firm’s proposal was accepted after an open call, and that the structure is expected to be assembled for the 120th anniversary of the tower construction.” But shortly after that, the government-contracted firm that manages the tower – la Société d’Exploitation de la Tour Eiffel – stated that the claims of the architect are a “hoax.” The communication chief denied that there was ever any call for architects regarding plans to redevelop the top of the monument and that Serero Architects never presented themselves as candidates for such a competition. The media outlets that ran with the story included: The Guardian, The New York Times, Architect, Bustler, The Daily Telegraph and Belfast Telegraph.
Downloads
##submission.downloads##
Publicado
Edição
Secção
Licença
Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir o seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).