Illustrated Fragments on the “Porto School”
DOI:
https://doi.org/10.14195/1647-8681_4_2Resumo
I was first admitted into the school as a student fifty-five years ago and I have been teaching there for forty. I lived through several episodes of its history, being a traveling participant. The first statement I would like to make is that I believe the Porto School does exist. It exists as a space for permanent thinking on architectural teaching, always trying to find its own discourse on method. Thus it has been done, and continues to be, with the simplicity of those who fulfil their duty, not impairing thought nor overly theorizing. I state it not with pride, but realism! Following the interest expressed by some sectors of international criticism, rather than at the national level, in determining the defining parameters of an hypothetical style and the temporal boundaries in the development of this “school” (regarded in the sense of a “trend”), we gradually became aware that this title should mainly relate to a group of architects who recognize themselves, like it or not, through their own existence.
Downloads
##submission.downloads##
Publicado
Edição
Secção
Licença
Direitos de Autor (c) 2013 Alexandre Alves Costa

Este trabalho encontra-se publicado com a Licença Internacional Creative Commons Atribuição 4.0.
Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir o seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).