Teaching architecture in the training of civil engineering students at FEUP
DOI:
https://doi.org/10.14195/1647-8681_4_39Palavras-chave:
ensino engenharia civilResumo
In recent years the discipline of Architecture in Master of Civil Engineering at FEUP, has been showing to future engineers the common territory of architecture and civil engineer. By building technologies, particularly structural systems, the pedagogic methodology shows this basilar triad, construction technology / structural system / architectural form, for the understanding of architectural grammar. In the lectures, with concrete cases in the history of architecture addresses the integrated design methodology. In practical classes, the analysis of specific projects, the preparation of drawings and even the preparation of models, shows the students the construction system in the studio and in the site, through the design tools. This article seeks to present the developed experience of the recent years in this course, in order to contribute to the increasingly urgent intersection of Architecture and Engineering.
Downloads
##submission.downloads##
Publicado
Edição
Secção
Licença
Direitos de Autor (c) 2013 fernando brandao Alves, barbara rangel

Este trabalho encontra-se publicado com a Licença Internacional Creative Commons Atribuição 4.0.
Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir o seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).