Towards a broader horizon
DOI:
https://doi.org/10.14195/1647-8681_4_43Palavras-chave:
Architecture, Design Studio, HorizonResumo
In a time of uncertainty and continuous change in architectural education, our discipline urges debate, reflection and renewal of its traditional subjects as a response to external forces that Architecture is increasingly exposed to.
This paper will offer a reflection on how a design studio culture can contribute to the renewal of our discipline and its educational principles through the consideration of three horizons. Firstly, the horizon of the College of Arts in Alta de Coimbra, drawing on its typological nature and topographical condition to make a critical reflection on the sense of indulgent isolation of the design studio culture in the School. Secondly, the horizon of Architecture as a discipline and its willingness to acknowledge the benefits of interdisciplinary engagement. Thirdly, the horizon of the world as seen (and remade) from the design studio, a platform for learning to understand (and remake) the world in which we live through positioning the work of the students in a wider frame of reference.
To fulfil its role as a form of cultural expression, the renewal of Architecture as a discipline depends on opening its educational principles to what is beyond the fatigued horizon of our territorial, disciplinary and cultural boundaries.
Downloads
##submission.downloads##
Publicado
Edição
Secção
Licença
Direitos de Autor (c) 2013 Bruno Silvestre

Este trabalho encontra-se publicado com a Licença Internacional Creative Commons Atribuição 4.0.
Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir o seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).