Esquecimento na aprendizagem do projecto de arquitectura
DOI:
https://doi.org/10.14195/1647-8681_4_9Palavras-chave:
Architectural project, forgetfulness in learning, repeated process, retentionResumo
During the first year’s teaching on the architecture course at FAUTL (Lisbon), a number of questions have arisen concerning architectural project learning, related to theoretical studies of assimilation and retention.
In most of this year’s students, the existing structure of their knowledge is noticeably inhibiting the assimilation of new data, so making the professor’s role in the process very difficult.
At present, learning is not conscious, being influenced by several factors, both external to and inherent in, changes within education. A clear transformation of the cognitive structure has not been observed, with the result that new information is not being assimilated by the majority of students.
It is recommended that, concurrent with the general programme, students do and repeat certain exercises until the course contents are thoroughly incorporated and articulated with previous concepts: it is intended that such an approach will enable the conscious and rational retention of material.
In this process, the professor reviews the knowledge acquired by the students while also establishing that they already have some information about what they are learning.
Therefore, more repetition is suggested in the practice of the architectural project planning component over the semesters, moving away from the internalisation of knowledge through “meaningful learning”, (D. P. Ausubel)Downloads
##submission.downloads##
Publicado
Edição
Secção
Licença
Direitos de Autor (c) 2013 Soledade Paiva de Sousa, Miguel Baptista-Bastos

Este trabalho encontra-se publicado com a Licença Internacional Creative Commons Atribuição 4.0.
Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir o seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).