Teaching Strategies about Architectural Projects
DOI:
https://doi.org/10.14195/1647-8681_4_48Palavras-chave:
proyectos arquitectónicosResumo
Discovering the origin of in adamant objects and looking beyond the formality with which they are presented, has always been the aim of all science and creative activity. This orientation encourages different solutions and adopts a specific criterion to solve the problem. Project workshops should become places where there will be discussions about ideas and also about the physical materiality of architecture. Architectural course work must facilitate continuous production of information about the general subject of work. These course must include varying disciplines from the construction, structural design or facilities, to the social and urban development, philosophy, art ...
The development of the profession is extremely open ended, which allows us to investigate our field in a broad based atmosphere. Issues such as climate change or social and economic precariousness, introduce new variables on our thinking affecting teaching and learning architecture. Using recycled materials, reuse / occupancy of existing structures, sustainability, temporary constructions, ease of assembly (self), and even temporary colonization of territory humanitarian somehow, each one of these variables, opens new project possibilities that can become staples and prevalent professional practices.
Downloads
##submission.downloads##
Publicado
Edição
Secção
Licença
Direitos de Autor (c) 2013 carmen moreno

Este trabalho encontra-se publicado com a Licença Internacional Creative Commons Atribuição 4.0.
Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir o seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).