Observações sobre o Circuito de Arte Digital no Brasil

  • Débora Aita Gasparetto Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Abstract

In 2014, O Curto-Circuito da Arte Digital no Brasil [The Short Circuit of Digital Art in Brazil] mapped the spaces for production, distribution, consumption and preservation of digital art in the country. The current text is a selection of that mapping, focusing on artists working at the interface of art-science-technology in projects that involve computability, interactivity, virtuality, immersion and "real time" in research processes related to biotechnology, nanotechnology, physics, computer science, mathematics, engineering, mechanics, robotics, among other areas, interfaced by digital media.

  • Abstract viewed = 249 times
  • HTML (Português (Portugal)) viewed = 50 times
  • PDF (Português (Portugal)) viewed = 42 times

Downloads

Download data is not yet available.

References

GASPARETTO, Débora Aita (2014a). O “curto-circuito” da arte digital no Brasil. Santa Maria: Edição do Autor. 29 Maio 2015. http://artedigitalbr.wix.com/circuito

GASPARETTO, Débora Aita , org (2014b). Arte-ciência-tecnologia: o sistema da arte em perspectiva. 1ed. Santa Maria: Editora Lab Piloto,. 29 Maio 2015. http://www.academia.edu/7883254/Arte-ci%C3%AAncia-tecnologia_o_sistema_da_arte_em_perspectiva

GASPARETTO, Débora Aita (2014c). “Arte-ciência-tecnologia e sistemas da arte na era da cultura digital: contexto Brasil.” Palíndromo 6.11: 79-97. 29 Maio 2015. DOI: 10.5965/2175234606112014079.

SOGABE, Milton (2009). “Arte-tecnologia no Brasil: tecnologias e gerações.” III Simpósio Nacional ABCiber - ESPM/SP.
Ricardo Brazileiro, Contos de Ifa
Published
2015-10-28
How to Cite
GASPARETTO, Débora Aita. Observações sobre o Circuito de Arte Digital no Brasil. MATLIT: Materialities of Literature, [S.l.], v. 3, n. 1, p. 209-218, oct. 2015. ISSN 2182-8830. Available at: <https://impactum-journals.uc.pt/matlit/article/view/2290>. Date accessed: 25 apr. 2019. doi: https://doi.org/10.14195/2182-8830.
Section
Mediarama | Mediascape

Keywords

art; technology; digital art; new media