¿Qué Significa ser Profesional Docente en la Actualidad?
DOI:
https://doi.org/10.14195/1647-8614_Extra-2011_33Palavras-chave:
Profesión docente, competencias profesionales, autonomía profesional, libertad de cátedra, deontología profesionalResumo
Professionalism in education raises specific questions different from other fields, since the responsibility for education is shared with other personal and social agents. However, education professionals share with other professionals in a number of characteristic notes, although some take specific dimensions. In his analysis interesting conclusions can be inferred for the present and future of educational professionalism. The paper also examines the specificity of the professional skills of teachers as the most representative group of education professionals.Downloads
Não há dados estatísticos.
##submission.downloads##
Publicado
2011-01-01
Como Citar
Sarramona, J. (2011). ¿Qué Significa ser Profesional Docente en la Actualidad?. Revista Portuguesa De Pedagogia, p. 427-440. https://doi.org/10.14195/1647-8614_Extra-2011_33
Edição
Secção
Artigos
Licença
Os autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.