Biographies of Power: Personalities and Architectures
DOI:
https://doi.org/10.14195/1647-8681_8_11Resumo
This section displays the work produced by the students of the Department of Architecture of the University of Coimbra (DARQ, UC) for the courses History of Architecture III and History of Architecture IV in the academic year 2016-2017. The main theme for the practical works of both course units was Biographies of Power: Personalities and Architectures. The work was exhibited in the gallery of DARQ, UC in September 2017. The works presented for Biographies of Power: Personalities were focused on the passage of testimony between Louis Sullivan and F. L. Wright. While they crucially contributed to the identity of a modern and American architecture, they carried out a professional and personal relationship that was also guided by the measurement of forces. The work done by the students for Biographies of Power: Architectures resulted from an observation of a set of buildings that goes beyond their architectural and physical contours, or which precisely searches for their actual description, in the light of any ideology that is ultimately represented or even reinforced by its own architectural condition.
Downloads
##submission.downloads##
Publicado
Edição
Secção
Licença
Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir o seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).