Editorial

Authors

  • Paulo Providência Department of Architecture University of Coimbra
  • Gonçalo Canto Moniz Departamento de Arquitectura FCTUC

DOI:

https://doi.org/10.14195/1647-8681_4_0.1

Abstract

Ensinar pelo Projecto

O ensino e aprendizagem de Projecto de Arquitectura, contrariamente ao que a designação da disciplina deixaria supor, não é uma aplicação prática (o projecto) de uma teoria prévia (a arquitectura). Movendo-se num campo complexo que convoca o conhecimento implícito, a experiência pessoal, a consciência crítica, a reflexão-na-acção, ou a síntese operativa, o Projecto de Arquitectura é uma disciplina de síntese que se socorre tanto das ciências sociais, como das artes e humanidades, ou das ciências e tecnologias, para construir um argumento narrativo transformador. Pode-se por isso pensar que embora com uma forte componente prática, o seu objectivo é a construção teórica da Arquitectura e também, inversamente, que a sua eficácia teórica ou reflexiva estará dependente da sua materialização prática e instrutiva

Teaching through Design

Despite of what the name may lead one to believe, Architectural Design Studio teaching and learning is not a practical application (project) of a previous theory (architecture). It moves in a complex field that calls for implicit knowledge, personal experience, critical conscience, reflection- in-action, or operative synthesis, the Architectural Design Studio is a discipline of synthesis that resorts to social sciences, and as arts and humanities, or sciences and technologies, to build a transforming narrative argument. Albeit showing, a strong practical approach, its main goal is a theoretical construction of architecture. However, its theoretical efficacy is dependent upon its practical and instructive materialization.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2013-10-29

Issue

Section

Keynote Joelho 4

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>