Apropos Digital Alberti and Palladio Virtuel. The preponderance of tools for research in history of architecture
DOI:
https://doi.org/10.14195/1647-8681_5_9Palavras-chave:
Architectural Research, Research Methods, Digital Alberti, Palladio VirtuelResumo
Engaging architecture with research continues to be an issue of concern among most schools of architecture, mainly when addressing the way in how design can be translated into and be considered research. Innovative tools imported from the computational universe to the realm of design have caused diverse transformations within the methodologies and ultimately continue to transform aesthetical conceptions, while investigate form and search for disruptive solutions.
Likewise it is also crucial to study how these tools are changing the actual processes of research within the investigation of history of architecture, and to assess the preponderance of these instruments for the production of theory. Hence, this paper will focus on two current research projects – Digital Alberti and Palladio Virtuel – which share the return to the Renaissance and also the use of computational tools to enhance research, even if with different objectives, methods and ends.
Downloads
##submission.downloads##
Publicado
Edição
Secção
Licença
Direitos de Autor (c) 2014 Bruno Gil

Este trabalho encontra-se publicado com a Licença Internacional Creative Commons Atribuição 4.0.
Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir o seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).