O hibridismo como estratégia de influência entre uma youtuber portuguesa e o seu público jovem

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14195/2183-5462_36_2

Keywords:

influencer marketing, digital influencers, self-branding, Youtube, teen

Abstract

This study aims to identify how the young and successful Portuguese youtuber Sofia Barbosa manages personal and commercial content on her channel, perceiving which strategies she uses to reconcile self-expression and commercialism. Based on netnography and content analysis, the research focuses on the analysis of 13 videos published between January and October / 2018. The youtuber promotes a relationship of hybridization strategies that contribute to ‘blurring’ the boundaries between authorial narrative and advertising discourse.

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Author Biographies

Bárbara Janiques Carvalho, Universidade de Coimbra

Bárbara Janiques de Carvalho é doutoranda em Ciências da Comunicação na Universidade de Coimbra e no Centro Interdisciplinar de Ciências Sociais (CICS.NOVA). Tem se dedicado a estudar as interações das crianças e jovens nas redes sociais nomeadamente sob a perspetiva da cultura do consumo contemporânea.

Sara Pereira, Universidade do Minho

Professora Associada do Departamento de Ciências da Comunicação da Universidade do Minho e investigadora integrada do Centro de Estudos Comunicação e Sociedade (CECS).

Lidia Marôpo, Instituto Politécnico de Setúbal

Professora Adjunta do Instituto Politécnico de Setúbal e investifadora integrada do Centro Interdisciplinar de Ciências Sociais (CICS.NOVA).

Published

2020-05-28

How to Cite

Carvalho, B. J., Pereira, S., & Marôpo, L. (2020). O hibridismo como estratégia de influência entre uma youtuber portuguesa e o seu público jovem. Media & Jornalismo, 20(36), 41-54. https://doi.org/10.14195/2183-5462_36_2

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