Nota Prévia
DOI:
https://doi.org/10.14195/1647-8681_10_0.1Resumo
JOELHO 10 closes the cycle of the second series of “em cima do joelho”. This cycle aimed to put JOELHO in dialogue with the scientific journals on architecture while integrating some of the irreverence
that was explored in the first 12 numbers of ecdj. The goal was no more mapping the everyday life of our
school of architecture in Coimbra but contributing to the academic debates that were taking place
in the architectural field. Women in architecture, Anthropology, Memory, Teaching through Design,
Digital, Heritage, Utopias, European City or Reuse were themes identified by us and a group of guest
editors that challenged the academic community to participate. Peer reviewed by invited academic
experts, the authors struggled to support their arguments or to achieve coherence. On one side,
Joelho became more scientific, but on the other side, it was touched by the irony of the artists in the cover,
or the joy of the students in the “exhibition” section. To all of them, a big thanks for keeping JOELHO a
beautiful object, either in paper or in the digital cloud.
Downloads
##submission.downloads##
Publicado
Edição
Secção
Licença
Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir o seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).